 |
www.pedagogikabloka.fora.pl szkoła studia akademia podlaska blok a pedagogika
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ola
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:08, 20 Gru 2010 Temat postu: Zagadnienia z pedagogiki resocjalizacyjnej |
|
|
1. Zakres i przedmiot pedagogiki resocjalizacyjnej
2.Interdyscyplinarny charakter resocjalizacji
3.Określenie normy i patologii
4.Definicje nieprzystosowania społecznego
5.Typy nieprzystosowania wg Czapówa
6.Typy nieprzystosowania wg Sullivana i Granta
7 .Fazy resocjalizacji
8. Heurystyczny model systemu oddziaływania reso.
9. Funkcje resocjalizacji
10.Optymalny model reso .
11.Podział pedagogiki reso.
rozdział 1 (1,2,3) rozdział 2 , rozdział 4
i to na tyle ...
Pozdrawiam , Ola
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bierusiek
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:03, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
hej sluchajcie jak mozecie to wrzucajcie tutaj odpowiedzi na te zagadnienia co?? bo kurcze ciezko je znalezc..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jk
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:00, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
jak się komuś nie chce to ciężko, w książce Pytki wszystko jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasieńka1989
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:53, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Przedmiotem resocjalizacji jest każda jednostka wobec której proces socjalizacji się nie powiódł.
Zakres resocjalizacji to wszystkie działania podjęte wobec jednostki nieprzystosowanej w celu przywrócenia jej społeczeństwu.
Pedagogika resocjalizacyjna dzieli się na teoretyczną: *teleologia *teorie *metodyka, i praktyczną: *postulowanie *optymalizowanie *realizowanie
Patologią wg. Piaget'a jest zarówno nadmierny konformizm jak i nadmierna autonomia. Normą zaś jest zachowanie równowagi między akomodacją (konformizmem), a asymilacją (autonomią).
3 typy nieprzystosowania wg. Czapówa:
*Zwichnięta socjalizacja - występuje kiedy proces socjalizacji wobec jednostki nie został odpowiednio przeprowadzony, np. zaniedbanie przez rodziców, pedagogów, odrzucenie emocjonalne itp.
*Demoralizacja - jest to zgorszenie zachowania jednostki pod wpływem zmiany środowiska (występuje najczęściej podczas emigracji ze wsi do mias lub z jednego państwa do innego)
*Socjalizacja podkulturowa - występuje kiedy jednostka odpowiednio zsocjalizowana dostaje się pod wpływy subkultury (np.chuligańskiej, złodziejskiej) i zaczyna się utożsamiać z jej wartościami.
Definicje nieprzystosowania społecznego:
*definicje objawowe - opisują nieprzystosowanie poprzez jego objawy, jak np. alkoholizowanie się, narkotyzowanie się, prostytucja, lenistwo itp.
*definicje teoretyczne - są porównaniem tego jak jest z tym jak powinno być
*definicje operacyjne - opisują nieprzystosowanie biorąc pod uwagę narzędzie badawcze, np. test
*definicje utylitarne - opisują nieprzystosowanie w 2 aspektach: 1.bezradności środowiska wychowawczego wobec jednostki sprawującej mu trudności wychowawcze 2. "niedostosowania" tego środowiska do potrzeb, aspiracji oraz poziomu rozwoju dziecka z "zaburzeniami"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasieńka1989
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:58, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
funkcje resocjalizacji: *wychowawczo - dydaktyczna, * opiekuńcza, * terapeutyczna
Środki (procedury resocjalizacji): * psychotechinka *socjotechnika * kulturotechnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asQa
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 1:26, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Podział ped. res. na teoretyczna i praktyczną
Teoretyczna:
-teleologia res.- nauka o celach
-teorie res.- jak to osiągnąć
-metodyka działań- w jaki sposób siągnąć
Praktyczna:
postulowanie- wyznaczenie celów
-optymalizowanie- jak to osiagnac
-realizowanie - w jaki sposób lub jakimi środkami.
OPTYMALNY MODEL RESOCJALIZACJI.:
-Utworzenie funkcjonującego w sposób prosty zespołu diagnostycznego ( ktory dokonuje diagnozy a wyniki beda słuzyc do analizy)
-Okreslenie oceny postępów wychowanka w syst. res. wraz z ich uzasadnieniem.(stosuje sie tu metodę punktowa, jest tylko dla wychowawców,)
-indywidualizacja jednostki oparta na 3 funkcjach res.
-odpowiedni dobór wychowawców do wychowanków
-elastyczna struktura pionowa i pozioma organizacji resocjalizacyjnej (dopasowywujemy do osobowosci wychowanka)
-wypracowanie systemu opieki następczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|