 |
www.pedagogikabloka.fora.pl szkoła studia akademia podlaska blok a pedagogika
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ola
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:37, 14 Maj 2011 Temat postu: Teoretyczne podstawy wychowania - ćwiczenia |
|
|
Witam
przesyłam wytyczne i proszę o przekazanie ich dalej.
Osoby (po 2) mające się podzielić i przygotować diagnozę: proszę
zrobić xero bądź szczegółowo przedstawić wyniki badań ze strony:
[link widoczny dla zalogowanych]
Będą to strony: 24, 26-28- ogólne info na temat tych badań (podać
dla orientacji grupy) i wyniki ze stron: 30-31, 33-38, 40-43, 50, 54-7,
59, 71-75, 77-78, 81-2, 85-86, 90, 92-96, 101-111.
Osoby wyznaczone do artykułu: artykuł na stronach: 120-128 i dotyczy
Pomocy i wsparcia dla dzieci-ofiar przemocy rówieśniczej.
.
> Pozdrawiam
> Beata Kozaczyńska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ola
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:38, 14 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Z podanym linkiem są problemy , jednak już został wysłany e-mail do dr Kozaczńskiej i powinno wszystko się wyjaśnić ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ola
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:19, 14 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam
podaję link:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na tej stronie jest "Raport roczny 2009" - centralnie (pod
wymienionymi gminami).
Mam nadzieję, że się otworzy.
Tu niżej link do raportu:
href="http://www.szkolabezprzemocy.pl/pliki/221-176-raport-roczny-2009.pdf" target="_blank">http://www.szkolabezprzemocy.pl/pliki/221-176-raport-roczny-2009.pdf
Pozdrawiam
B.K.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tralala
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:58, 14 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Dr. Kozaczynska napisala co trzeba zrobic konkretnie z artykulem??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
walentyna
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kambodża
|
Wysłany: Nie 17:43, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
i na kiedy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ola
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:53, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
To nie dla wszystkich tylko dla tych, z którymi dr Kozaczyńska rozmawiała..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tralala
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:59, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
dr Kozaczynska miala podac informacje na forum co zrobic z artykulem a nie ma informacji o tym...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ola
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:07, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Wrzuciłam wszystko , co dostałam ...
są podane str więc pewnie trzeba będzie to czytać , bo nie wiem ,co może innego być ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sylwia Górska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:30, 01 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Macie może coś o Syndromie ucznia problemowego jeśli tak to pomóżcie:) prosimy:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:51, 01 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Syndrom ucznia problemowego - uczeń, który jest zagrożony ocenami niedostatecznymi, wagaruje, czuje się ofiarą, jest sprawcą przemocy, pali papierosy, pije alkohol, bierze narkotyki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
martynac12
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:23, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
mógłby ktoś wrzucic o tarnowskim i o montessori notatke?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iga
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:17, 03 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Pedagogika Marii Montessori daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju: fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego; wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność.
Cele pedagogiki Montessori
Pedagogika Montessori pomaga w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych i współdziałania.
Cele te realizowane są poprzez pomoc dziecku w:
* rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły,
* wypracowaniu szacunku do porządku i do pracy,
* wypracowaniu zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
* osiąganiu długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
* wypracowaniu postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,
* uniezależnieniu od nagrody,
* formowaniu postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
* szacunku dla pracy innych,
* rozwijaniu indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,
* osiąganiu spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.
Zadania pedagogiki Montessori:
uczenie przez działanie: dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielami
samodzielność: dzieci swobodnie wybierają rodzaj, miejsce, czas i formę pracy (indywidualną lub z partnerem) przy zachowaniu reguł społecznych. Rozwijają indywidualne uzdolnienia i uczą się realnej oceny swoich umiejętności.
koncentracja: dzieci ćwiczą dokładność i wytrwałość przy wykonywaniu konkretnych zadań.
lekcje ciszy: dzieci uczą się współpracować w cichych zajęciach indywidualnych i grupowych.
porządek: dzieci zdobywają umiejętność przestrzegania zasad porządku w otoczeniu i swoim działaniu.
społeczne reguły: dzieci zróżnicowane wiekowo (trzy roczniki) są łączone w grupy, sprzyja to wymianie wzajemnych zdolności i umiejętności. Dzieci uczą się przestrzegać reguł: nie rań, nie niszcz, nie przeszkadzaj.
obserwacja: jest kluczem dorosłych do poznania świata dziecka. Nauczyciel z szacunkiem i uwagą obserwuje postępy i trudności dziecka, jest jego przewodnikiem.
indywidualny tok rozwoju każdego dziecka:
dziecko jest serdecznie przyjęte, znajduje uwagę i indywidualną opiekę nauczyciela. Pracuje według własnego tempa i możliwości, podejmując zadania, do których jest już gotowe.
Materiały Montessori
Ważną częścią Pedagogiki Montessori jest oryginalny zestaw pomocy dydaktycznych zwany Materiałem Montessori. Jego cechy to:
* prostota, precyzja i estetyka wykonania,
* uwzględnienie zasady stopniowania trudności,
* dostosowany do potrzeb rozwojowych dziecka,
* logiczna spójność ogniw ciągów tematycznych,
* konstrukcja umożliwiająca samodzielną kontrolę błędów,
* ograniczenie - dany rodzaj występuje tylko raz, w jednym egzemplarzu.
Można go podzielić na pięć kategorii:
1. Materiał do ćwiczeń z praktycznego życia - związany z samoobsługą, troską o środowisko, zwyczajami i normami społecznymi.
2. Materiał sensoryczny - rozwijający poznanie zmysłowe, służy pobudzaniu aktywności umysłowej.
3. Materiały do nauki języka, matematyki, kultury i innych dziedzin wiedzy.
4. Materiały artystyczne związane z ekspresją muzyczną, plastyczną i zręcznościową dziecka.
5. Materiały religijne, np. przedstawiające przypowieści biblijne.
Otoczenie dziecka
Bardzo ważne w metodzie Montessori jest otoczenie, w którym przebywa dziecko. Może ono wspomagać w pełni harmonijny rozwój osobowości dziecka - sprawia, że czuje się ono szczęśliwe i radosne; szybko i chętnie się uczy. Respektuje kolejne fazy zainteresowań, związane z rozwojem dziecka. Wszystkie materiały są uporządkowane tematycznie i łatwo dostępne - umieszczone w zasięgu ręki dziecka. Nauczyciel jest pośrednikiem pomiędzy otoczeniem i dzieckiem, pomaga dziecku samodzielnie odkrywać rzeczywistość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|